Projekta "Skolas soma" pasākumi
- Tīreļpurvā;
- Rainis un Aspazija Jūrmalā;
- Daugavpils Universitāte;
- Mencendorfa nams;
- Karīna Tatarinova;
- Ojāra Vācieša muzejs;
- Latvijas Nacionālā teātra aktieri;
- Vīru kopas “Vilki” koncerts;
- Tautas instrumentu pasaulē;
- izrāde "Piramīda";
- Rīgas teikas un leģendas;
- Projekta "Skolas soma" atklāšana.
Projekta “ Latvijas skolas soma” pasākumi Rīgas Anniņmuižas vidusskolā
2018./ 2019. mācību gadā.
Rīgas Anniņmuižas vidusskola ir viena no lielajām Rīgas skolām, tāpēc
“ Latvijas skolas somas” pasākumu šajā mācību gadā notika daudz. ” Šogad skola piedāvā daudz dažādu kultūras pasākumu!” – tādu skolēnu vērtējumu varēja dzirdēt laiku pa laikam.
Esam skola, kas realizē mazākumtautību izglītības programmu, tāpēc mums izvērtās ļoti patīkama sadarbība ar M. Čehova Rīgas Krievu teātri. Mācību gada laikā mūsu skolēni noskatījās astoņas izrādes. Daudzi bērni līdz šim uz teātri nebija bijuši! Arī noskatījāmies Dailes teātrī izrādi “ Ivanovs!”, Latvijas Nacionālajā teātrī “ Arī vaļiem ir bail”, bet DDT- izrādi “ Piramīda”. Mazie pirmklasnieki iepazinās ar baletu, noskatoties “ Apburto princesi” Latvijas Nacionālajā operā.
Organizējām pasākumus skolā. Pie mums viesojās divi leļļu teātri- Latvijas leļļu teātru klubs un “ Tims” ar izrādēm, kas jaunāko klašu skolēniem lika padomāt par draudzību, par dotā vārda turēšanu, par ticību saviem sapņiem, par savu valsti. Vīru kopas “ Vilki” koncertlekcija vecāko klašu skolēniem bija gan vēstures un patriotisma stunda, gan iepazīšanās ar dažādiem mūzikas instrumentiem. Lielās koncertizrādes “ Mazās muzikālās pasakas” mums sniedza mākslinieki no Liepājas. Liels paldies par viņu uzņēmību tik tālu ceļu atvest marimbu un vibrafonu! Un klausīties pasaciņas tik dziļi izjustā Karīnas Tatarinovas izpildījumā! Tas bija fantastiski! Iesakām sākumskolai! Bet no Daugavpils pie mums atbrauca Latvijas simtgades spēle “ Trāpi simtniekā!”, kuru vadīja Daugavpils Universitātes mācībspēki Alīna Romanovska un Žans Badins. Spēlējot šo erudīcijas spēli, skolēni pārliecinājās, ko viņi zina un ko nezina par Latvijas kultūru, kultūras vēsturi, radās idejas, kas vēl ir jāredz, jāizzina un jāapmeklē. Spēles vadītāji bija pat parūpējušies par balvām!
Rudenī veiksmīgas izdevās sākumskolas klašu ekskursijas uz Rīgas vēstures un kuģniecības muzeju, kam ir daudz un dažādu muzejpedagoģisko nodarbību. 7.klases skolēni bija sajūsmā par izstādi “ Latvijas gadsimts”, bet sestās klases skolēni- par iepazīšanos ar pastāvīgo ekspozīciju Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā. 12.klases skolēni pabija O.Vācieša memoriālajā muzejā, bet 11.klases skolēni devās 2,5 stundu un 7 km garā pārgājienā pa Raiņa un Aspazijas vietām Jūrmalā. Iesakām!
Piekto klašu skolēni kopā ar Ivetu Mielavu un Ilgu Reiznieci iepazinās ar latviešu tautas instrumentiem, bet skolas īpašumā tagad ir viņu uzdāvinātā spēle, kuru var izmantot mūzikas stundās.
Skolēni un klašu kolektīvi ir tik dažādi, tāpēc bija jākonsultējas ar klašu audzinātājiem, kuru pasākumu apmeklēšana būs viņu klasei pa spēkam. Visu cieņu Martai Bitei, kura kopā ar septītās klases skolēniem izveidoja brīnišķīgu videofilmiņu, kas tagad ir katra skolēna īpašumā ( “ Nofilmē savu filmu!”).
Šajā mācību gadā skatījāmies arī kino- Latvijas simtgades filmu “ Homo novus” kinoteātrī “ Splendid Palace”, kā arī izmantojām projekta "Kino visiem un visur Latvijā" diskus ar dažādām filmām mācību procesā skolā.
Pasākumu bija daudz. Esmu ieguvusi jau labu pieredzi un domāju, ka turpmāk jāņem talkā palīgi- jāizveido skolā “ Latvijas skolas somas” aktīvs- skolēni, kam būtu interese piedalīties pasākumu organizēšanā. Šajā mācību gadā pēc “ Latvijas skolas somas” pasākumiem saņēmu no saviem kolēģiem un skolēniem ļoti daudz sirsnīgu paldies it kā tas būtu mans nopelns. 😊 Projekta realizēšanas gaitā iepazinos un sastapos ar fantastiskiem sava darba darītājiem, īstiem profesionāļiem, atsaucīgiem un saprotošiem! Paldies!
Projekta koordinatore Inga Rošāne.
Projekta "Skolas soma" saturiskais pārskats (rudens 2018./2019.māc.g.)
Projekta "Skolas soma" saturiskais pārskats (pavasaris 2018./2019.māc.g.)