Attālināta mācību procesa norise Rīgas Anniņmuižas vidusskolā
Rīcības kārtība mācību norisei attālināti
Uzdevumu sagatavošana:
- Skolotājs vienojas ar skolas direktori par savu darba vietu: skolā vai attālināti.
- Skolotājs analizē savu tematisko plānu un izvēlas tematus, kurus skolēns var atkārtot, nostiprināt vai patstāvīgi mācīties ar skolotāja atbalstu.
- Izvēlētajam tematam skolotājs sagatavo uzdevumu lapu (sk. pielikumā un (4.-12.klasēm: https://drive.google.com/file/d/1cjadkK6P_k0GsNi2DgJG7XBZFIgVupBr/view?usp=sharing , 1.-3.klasēm https://drive.google.com/file/d/13dVhfiKE3zMoklj4HKZajlQ3EAvS1KYB/view?usp=sharing ). Visi skolotāji izmanto vienotu veidlapu.
- Līdz pirmdienas plkst. 12.00 skolotājs nosūta uzdevumu lapu skolēniem e-klases pasta vēstules pielikumā.
- Ja klasē ir bērni, kuri var saņemt uzdevumus tikai papīrformātā, tad šī uzdevumu lapa jāsūta Jeļenai Rjazancevai e-klases pastā vēstules pielikumā. Informāciju par šiem skolēniem var redzēt: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1oJJwRJI21w7x7JWn9hTmQjhSzjgp5tL6Iu4lm-Ot3k4/edit?usp=sharing
- Skolotāja pienākums ir atbildēt uz visiem skolēnu un vecāku jautājumiem pēc iespējas ātrāk.
- Katru darba dienu no plkst. 10.00 līdz 12.00 skolotāji atrodas tiešsaistes režīmā e-klasē un atbild uz skolēnu jautājumiem, sniedz nepieciešamo atbalstu. Skolotāju darbība tiks pārraudzīta.
- Sākot ar trešdienu priekšmeta skolotājs pārliecinās, ka visi skolēni ir atvēruši e-klases vēstules ar uzdevumiem. Par skolēniem, kuri nav atvēruši, nekavējoties ziņot klases audzinātājam.
- Klases audzinātājs, saņemot ziņu no mācību priekšmeta skolotāja, sazinās ar skolēnu vai skolēna vecākiem un precizē iemeslus. Ja nav iespējams sazināties, informē sociālo pedagogu Natāliju Ņikiforovu e-klases pasta vēstulē.
- Skolēna saslimšanas gadījumā klases audzinātājs informē Svetlanu Šmiti e-klases pasta vēstulē. Informāciju par šiem skolēniem varēs redzēt: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1oJJwRJI21w7x7JWn9hTmQjhSzjgp5tL6Iu4lm-Ot3k4/edit?usp=sharing
- Katrs mācību priekšmeta skolotājs aizpilda e-klases žurnālu saskaņā ar mācību stundu, fakultatīvu un konsultāciju sarakstu, norādot tematu no uzdevumu lapas. Katrai stundai obligāti pievieno sagatavoto uzdevumu lapu.
- Skolēnu kavējumus atzīmē tiem skolēniem, kuri atrodas ārzemēs vai par kuriem ir ziņas par saslimšanu (sk. 10.punktu).
- Skolēni līdz piektdienas plkst. 18.00 atsūtīs aizpildītus pašvērtējumus. Veidojot uzdevumus nākamajai nedēļai, ir jāņem vērā skolēnu pašvērtējumi.
- Skolēni, kuri saņem uzdevumus papīrformātā, tos atnesīs otrdien līdz plkst. 12.00. Skolas darbinieks, kurš pieņem darbus, tos ieskanē un nosūta attiecīgam skolotājam e-klases pasta vēstulē.
- Skolotāji neplāno šajā laikā pārbaudes darbus.
- Skolēnu pašvērtējumu var novērtēt ar ieskaitīts vai neieskaitīts atbilstoši skolā pieņemtai vērtēšanas kārtībai.
Uzdevumu lapas noformējums:
- Visi skolotāji izmanto vienotu uzdevumu lapu 4.-12.klasēm: https://drive.google.com/file/d/1cjadkK6P_k0GsNi2DgJG7XBZFIgVupBr/view?usp=sharing ,
- 1.-3.klasēm https://drive.google.com/file/d/13dVhfiKE3zMoklj4HKZajlQ3EAvS1KYB/view?usp=sharing ).
- Skolēnam izpildāmo uzdevumu apjoms nevar pārsniegt 50% no klātienē izpildāmā uzdevumu apjoma.
- Skolotājs aizpilda uzdevumu lapas 1.daļu (Mācību priekšmets, Skolotājs, Klase, Temats, Sasniedzamais rezultāts, Teorija, Papildus resursi, Vingrināšanās uzdevumi).
- Mācību priekšmeta laukā var norādīt vairākus mācību priekšmetus, ja uzdevumu saturs ir integrēts.
- Temata laukā norāda vienu tematu visām stundām nedēļā. Izvēlieties tematu, kuru skolēns var atkārtot, nostiprināt vai patstāvīgi mācīties ar skolotāja atbalstu.
- Sasniedzamā rezultāta laukā norāda ne vairāk kā 3 sasniedzamos rezultātus konkrētam tematam. Formulējumā lietojiet vārdus: Analizē, Formulē, Izvērtē, Saskata, Lieto, Nosaka, Sameklē informāciju, Plāno, Izvēlas piemērotāko paņēmienu, Veido, Salīdzina, Izpilda, Uzraksta, Pārveido u.c.
- Teorijas laukā norādām vispirms lapaspuses mācību grāmatā vai darba burtnīcā.
- Laukā Papildus resursi norādām citus tiešsaistes resursus un informācijas avotus pēc skolotāja uzskatiem.
- Laukā Vingrināšanās uzdevumi norādām uzdevumus un to izpildes veidu, piemēram: noraksti burtnīcā, veic pierakstus kladē, atbildes ieraksti pierakstu kladē, izlasi un pieraksti galveno domu savā kladē, atrisini uzdevumus burtnīcā, ieraksti dienasgrāmatā izpildīto vingrinājumu, veido savu portfolio u.c.
- Nepieciešamības gadījumā skolotājs var sadalīt uzdevumus pa daļām
- Skolēniem ieteicams lietot papīrformāta dienasgrāmatas, lai fiksētu uzdevumu izpildi.
- Uzdevumu lapas 2.daļā skolotājs saskaņā ar sasniedzamo rezultātu uzraksta pašvērtējuma kritērijus, kurus skolēns izmantojot var novērtēt sevi ar jā, nē vai daļēji. Pārējos laukus 2.daļā aizpilda skolēns, veicot pašvērtējumu.
- Pēc saņemšanas skolotājs analizē skolēnu pašvērtējumus, nepieciešamības gadījumā sniedz atgriezenisko saiti un pilnveido uzdevumus nākamajai nedēļai.