• Rīgas Anniņmuižas vidusskola
    Rīgas Anniņmuižas vidusskola

Metodiskās padomes galvenais darbības mērķis ir sekmēt pedagoģiskā procesa efektivitāti un izstrādāt Izglītības iestādes metodiskā darba galvenos virzienus, kā arī veikt Izglītības iestādes izglītības satura noteikšanu atbilstoši mūsdienu prasībām.

Metodiskās padomes galvenie uzdevumi ir:

  • koordinēt priekšmetu mācību jomu un to metodisko grupu darbu Izglītības iestādē;
  • veicināt un atbalstīt pedagogu radošo darbību un tālākizglītību, kā arī to sasniedzamo rezultātu novērtēšanas kritērijus;
  • noteikt prioritārus skolotāju metodiskā darba un tālākizglītības virzienus, mērķus un pasākumus;
  • sagatavot priekšlikumus Izglītības iestādes izglītības programmu satura veidošanā;
  • nodrošināt izglītojamo (turpmāk skolēni) objektīvu mācību darba vērtēšanu;
  • sekmēt izglītības novitāšu apspriešanu un ieviešanu mācību un audzināšanas procesā;
  • rosināt nepārtrauktu pedagogu radošo darbību;
  • sekmēt mācību priekšmetu standartu, izglītības programmu kvalitatīvu realizāciju Izglītības iestādē.

Ar pilno Metodiskās padomes reglamentu var iepazīties šeit.

 

Rīgas Anniņmuižas vidusskolas metodiskās darbības pamatojums.

Pārejā uz Vienotu skolu un mācībām latviešu valodā kā skolas turpmākā attīstības prioritāte uz 3 gadiem ir izvirzīta Tekstpratība. Līdz ar to 2024./2025. m.g. skolas metodiskais darbs tiek veidots tā, lai:

- veidotu sadarbības un iepazītu citu skolu labās prakses piemērus

- veidotu savus metodiskos materiālus

- atbalstītu skolotājus ar metodiskajiem ieteikumiem tekstpratības veicināšanai, t.i., valoddarbības, mutvārdu tradīciju, kultūras vērtību, to saglabāšanu un nodošana tālāk, latviskas vides veidošanā.

Primāri tiek veidotas atgādnes, runājošās sienas. Tālāk plānots izveidot sistēmu latviešu valodas apguves līmeņa monitoringam.

Augusts

  • Pedagogu profesionālā pilnveide (Vasaras skola)
  • 2024./2025. mācību gada tematiskais plānojums - Vienota skola – Tekstpratība ar akcentu tieši Valsts valodas izpratnē visās klašu grupās.
  • Strukturētas pieejas veidošana. Valodas lietošana – “dzīvas” valodas vide!

Īstenotāji

Resursi

Administrācija

Cilvēki

skolotāji

Materiāli tehniskais nodrošinājums

Atbalsta komanda

Vide

skolēni

 

vecāki

 

Vienota pieeja un izpratne:

Prasme vērot, analizēt

Meklēt atbildes, secināt

Radoši risināt

·         Mērķiem un uzdevumiem;

·         Principiem;

·         Instrumentiem un metodēm

·         Motivācijai

·         atbildībai

 

Kopējās  metodiskās darbnīcas:

Skolēncentrēta stunda;

Skolēnu pašvadīta mācīšanās;

Atgriezeniskās saites veidošana;

Mācību procesa plānošana kopā ar skolēniem – kā to efektīvāk veidot?

Sasniedzamā rezultāta pielāgošana Individualizācijā un diferenciācijā mācību stundas plānošanā;

Starppriekšmetu  prasmju un caurviju prasmju mācīšana;

Skolēnu ar speciālajām vajadzībām vai atbalsta pasākumiem mācīšana.

Septembris

  • Latviešu valodas lietojuma monitorings
  • Mācību stundas struktūra, sasniegumu vērtēšana (Solo līmeņu pārbaudes darbu veidošana)
  • Starpdisciplinārie projekti saskaņā ar tematisko plānojumu
  • Sadarbība ar vecākiem – par pāreju uz Vienotu skolu

Oktobris

  • Pārejā uz vienotu skolu  septembra mēneša darbības izvērtējums 1.; 2.;4.;5.;.7.; 8,klasē. Aktualizētās problēmas, to risinājumu darbības plāns
  • Sadarbība ar vecākiem;
  • Individuālās darbības plāns skolēniem, kuriem vajadzīgi atbalsta pasākumi

Novembris

  • Valsts svētki – pilsoniski atbildīgas sabiedrības veidošanai, latviskums

Decembris

  • Pirmā semestra mācību sasniegumu dinamika, izvērtējums,
  • labās prakses piemēri mācību jomās

Janvāris

  • Latviešu valodas lietojuma monitorings
  • Lasītprasmes un tekstpratības stratēģijas un metodes. Diferenciācija un individualizācija.
  • Citu skolu pieredze, pieredzes apmaiņa

Februāris

  • Mācību sasniegumu uzlabošana, darbs ar “grūtajiem” bērniem, papildus atbalsta pasākumi
  • Skolēnu motivācijas veidošanas metodes

Marts

  • Vēroto stundu analīze – skolas stiprās un pilnveidojamās puses
  • Atgriezeniskās saites sniegšanas taktikas un metodes

Aprīlis

  • Turpmākā darba monitoringa un diagnosticējošo darbu pilnveide
  • Vasaras nometņu plānošana

Maijs

  • Āra stundas
  • Muzejnodarbības – jomu starpdisciplinārā sadarbība

Jūnijs

  • Mācību gada izvērtējums, analīze, datu apkopojums
  • Skolotāju darba pašvērtējums